چگونه یک آشپزخانه تمیز داشته باشیم ؟

در گذشته تا به امروز استفاده از سنگ در نما های داخلی و خارجی ساختمان جزو محبوب ترین مصالح ساختمانی در بین مهندسین و نماکاران و صاحب نظران میباشد. سنگ در انواع رنگ، کیفیت، طرح و جنس در بازار قابل عرضه می باشد و هرکس در هر سلیقه و ایده ای ، میتواند سنگ مورد نظر خود را انتخاب کند. استفاده از سنگ در نماهای داخلی باعث میشود خانه، لوکس تر و مدرن تر به نظر بیاید.

 

چگونه لکه ها و کثیفی های سنگ را از بین ببریم؟

قطعا لکه، کثیفی و آلودگی های مختلفی بر روی سنگ ایجاد میشود. معمولا در حین ساختمان سازی لکه های سیمان یا گچ ، شوره های دوغاب سیمان و … بر روی سنگ ریخته میشود یا بر اثر استفاده نادرست  یا پس از ساختمان سازی، آلودگی های شهری و طبیعی مانند باران های اسیدی، ریزگردها،  دود ماشین ها و …، نمای ساختمان ها را کثیف می کند، یا مواردی مثل برخورد با جسم دیگر، کثیفی و جرم های آشپزخانه، ریختن مایعات بر روی سنگ و … باعث میشود زیبایی و نمای سنگ از بین برود.

باید گفت بعضی از این موارد، خسارات جبران ناپذیری وارد میکند، اما مدرن ساب scp برای تمامی این مشکلات، راه حل های گوناگون و اساسی دارد که در این مقاله،  تخصصی، به تمیز کردن کثیفی هایی که در داخل خانه و آشپزخانه ایجاد میشود، خواهیم پرداخت.

 

چگونه یک آشپزخانه تمیز داشته باشیم ؟

در آشپزخانه لکه های گوناگونی (روغن، غذا، ادویه جات، مایعات و …) بر روی کابینت، اوپن، کف، دیور، سینک و … ایجاد میشود. این لکه ها نمایی نامطلوب به سنگ میدهد، پس باید آن ها را از بین برد.

باید بدانید به هیچ عنوان برای شستشوی سنگ های آهکی مثل مرمر، چینی، مرمریت و …از شوینده های اسیدی و قلیایی مثل جوهرنمک، وایتکس و … را نباید استفاده کرد، زیرا ساب و بافت سنگ را از بین میبرد و علاوه بر آن رنگ سنگ را تغییر میدهد و لکه ای بزرگ تر و عمیق تری بر روی سنگ ایجاد میکند.

حال چه باید کرد؟

ابتدا باید نوع لکه و کثیفی روی سطح را شناسایی کرد. مثلا اگر لکه ها بر اثر مواد اسیدی ایجاد شده باشد مثل آبلیمو، نوشابه، آبمیوه،شیرآبه زباله و شوینده های اسیدی مانند مایع من، جوهرنمک و … که ساب و براقیت سنگ را از بین برده باشد، باید ساب و پولیش انجام داد.

اگر لکه هایی ماننده چای یا قهوه یا … بر روی سنگ ایجاد شده و در سنگ نفوذ کرده باشد و با شستشو و پولیش و ساب از بین نرود، باید از موادی که رنگ دانه ها را بین میبرد مانند   HS remove(اچ اس ریموور) استفاده کرد.

 

اما، اگر لکه ها بر اثر چربی و کثیفی های سطحی و روزانه باشد، پیشنهاد مدرن ساب، استفاده از صابون سنگscp یا همان stone soap scp (استون سوبscp ) و شوینده سنگscp )استون کلینر (stone cleaner scp است.

 

صابون سنگ را میتوان برای شستشوی سنگ کابینت، کانتر، جزیره، روشویی و … (مرمریتی) استفاده کرد، تا سطح آبگریز بماند و فرصت بیشتری قبل از آنکه سطح لکه بگیرد،برای تمیز کردن آن داشته باشید. صابون سنگ (استون سوپstone soap scp ) یک محصول محبوب، درجه یک و باکیفیت، جهت شستشو و مراقبت از سنگ های طبیعی، مصنوعی و موزاییک استفاده میشود. در صورت استفاده مداوم، ساختار، رنگ و کیفیت سنگ را حفظ کرده و سطح را آبگریز میکند.

استفاده از صابون سنگscp بسیار راحت است و میتوان به صورت روزانه از آن استفاده کرد و هیچ آسیبی به سنگ وارد نمیکند؛ بلکه در استفاده های پی در پی، باعث میشود جرم ها و کثیفی ها بدون دردسر و به راحتی از روی سنگ پاک شود.

صابون سنگ (استون سوپstone soap scp )  یک محصول خنثی است که ویژگی منحصر به فردی دارد که با کلسیم واکنش نشان می دهد و به طور موقت سطح را آب گریز می کند، که از نفوذ سریع کثیفی ها و جرم ها جلوگیری میکند و باعث تسهیل مراقبت روزانه سنگ میشود.

 

روش استفاده: 

صابون سنگ استون سوپstone soap scp   را میتوان به نسبت ۱ به ۲۰ تا ۱ به ۲۰۰، بسته به نوع و شدت کثیفی و جرم، با آب مخلوط کنید. برای مصرف روزانه ۲۰ الی ۴۰ میلی لیتر در ۱۰ لیتر آب مخلوط کنید. محلول را با استفاده از یک دستمال تمیز بر روی سطحِ سنگی پخش کنید؛ سپس با تی، محلول اضافه را از روی سطح جمع کنید و پس از آن سطح را کامل با آب خالص آبکشی کنید.

 

در مراحل بعدی برای داشتن یک آشپزخانه تمیز، رسیدگی به نظافت وسایل برقی کوچک و بزرگ، شیشه ها وآینه ها، لوستر، سینک و … می باشد.بهترین پیشنهاد مدرن سابscp برای تمیز کردن این موارد، استفاده از stone cleaner csp یا همان شوینده سنگ scp میباشد.

شوینده سنگscp )استون کلینر (stone cleaner scp شوینده غیر اسیدی و خنثی، جهت از بین بردن جرم، چربی، کثیفی و لکه هایی که بر روی سنگ طبیعی، مصنوعی، کاشی، موزاییک، آجر و گرانیت و ایجاد میشود، استفاده میشود. علاوه بر آن میتوان برای شستشوی سطح های آهنی، استیل ، شیشه، شیرآلات و … نیز استفاده کرد و نتیجه مطلوب را دید.

شوینده سنگscp )استون کلینر (stone cleaner scpشوینده ای بسیار محبوب است که انواع لکه ها جرم های عمیق و سطحی را به راحتی از بین میبرد.

روش استفاده:

شوینده سنگscp )استون کلینر (stone cleaner scpرا میتوان با نسبت ۱ به ۲۰ تا ۱ به ۲۰۰، نسبت به کثیفی و جرم سطح، با آب مخلوط کرد(مثلا اگر آلودگی بر روی سطح زیاد و عمیق بود، یک واحد شوینده سنگscp )استون کلینر (stone cleaner scpرا با بیست واحد آب مخلوط کنید اما اگر کثیفی سطحی بوده و برای مصرف روزانه میخواهید یک شوینده سنگscp )استون کلینر (stone cleaner scpرا با ۲۰۰ واحد آب مخلوط کنید). سپس محلول را بر روی سطح ریخته و پس از ۲۰ دقیقه به وسیله برس سطح را شستشو دهید. ترجیحا پس از شستشو با شوینده سنگ، سطح را به وسیله برس یا دستمال تمیز و آب خالص شستشو دهید.

 

در آخر باید گفت راز داشتن یک آشپزخانه همیشه تمیز، آن است که باید محیط آشپزخانه را به صورت مداوم و روزانه تمیز کرد.

بله، این یک واقعیت است. تمیز بودن نیاز به تمیزکاری دارد و باید بدانید اگر روزانه محیط را تمیز کنید، دیگر نیاز نیست پس از مدتی، زمان و انرژی زیادی را صرف از بین بردن کثیفی ها و جرم ها کرد.

همین تمیز کردن های کوتاه مدت و کوچک علاوه بر آنکه باعث عادت همیشگی میشود، بلکه باعث میشود محیطی آراسته و مرتب داشته باشید و هر لحظه آرامش و تمیزی را احساس کنید.

 

مدرن ساب محیطی پاکیزه و آراسته را برای شما آرزومند است.