روش از بین بردن لکه های اسیدی روی سنگ

نظافت و پاکیزگی عامل آرامش و سر زندگی وایجاد آسایش و کمال است. مکان هایی که در آن نظافت و بهداشت رعایت میشود عمر مفید و طولانی خواهند داشت.

تمیزی یکی از اصول زندگانیست و معماران و طراحان این اصل را به صورت هنرمندانه ای از طریق سبک های مختلف، چیدمان و انتخاب متریال ساختمانی رعایت کرده و در جای جای زندگی نمایان میکنند. حال این وظیفه ماست که برای حفظ تلاش، هزینه های انجام شده، احترام به صاحبان هنر و حفظ زیبایی بصری محیط، آن را پاس بداریم و تلاشی برای حفظ نظافت داشته باشیم.

در این مقاله سعی داریم به صورت تخصصی و حرفه ای، آموزش از بین بردن لکه های اسیدی اعم از لکه های قهوه، چای، انوع آبمیوه ها، آبلیمو، آبغوره،شیرآبه زباله، و تمام نوشیدنی های اسیدی مانند نوشابه، دلستر و … که لکه هایی را بر روی سطح ایجاد میکنند که با شستشو و نظافت با صابون سنگscp (استون سوپ stone soap scp ) یا شوینده سنگscp (استون کلینر stone cleaner scp ) از بین نرفته باشند، بپردازیم.

 

 

برای از بین بردن لکه های اسیدی چه باید کرد ؟

در مقاله قبلی، به از بین بردن لکه های سطحی و نظافت های روزانه در آشپزخانه و محیط زندگی پرداختیم که به راحتی از روی سطح پاک میشوند.

در طول روز ممکن است لکه های اسیدی و مشکل ساز بر روی سنگ ایجاد شود و رنگ و براقیت سنگ را از بین ببرد، این مورد ناراحت کننده است اما باید بدانید که شما با استفاده از محصولات scp و با روشی که در ادامه برای شما شرح میدهیم، به راحتی سنگ را تمیز میکنید و براقیتش را بازمیگردانید.

مرحله اول باید لکه را شناسایی و کارشناسی کرد. ابتدا باید دانست اندازه لکه اسیدی روی سطح، چه اندازه ای و چه عمقی دارد. اگر لکه روی سنگ وسعت زیادی دارد و عمیق است، به طوری که مقدار زیادی از سنگ را درگیر کرده، باید کار را به متخصصان و کارشناسانِ ساب سنگ سپرد. اما اگر لکه، قطر معقولی داشته باشد، میتوان در خانه، لکه را با مراحلی که خواهیم گفت از بین برد.

توجه داشته باشد تمامی مراحل ذیل را به ترتیب و طبق روش گفته شده انجام دهید تا از خسارات بیشتر جلوگیری کنید.

پس از آنکه لکه را بررسی کردید و تشخیص بر آن شد که خودتان دست به کار شوید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

                  

ابتدا قسمتی از لکه را برای تست انتخاب کنید، مقدار کافی از پودر پولیش SP85 SCP (اس پی ۸۵ Polishing powder scp ) را روی سطح ریخته و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا حالتی دوغابی شکل بدست آید.

سپس پد پولیش ۱۰ سانتی scp (polishing pad 10cm) یا پارچه  نمدی را روی آن قرار داده و شروع به پولیش دادن سطح کنید (منظور آنکه دوغاب را بر روی سنگ مالش دهید).

همزمان با پیشرفت کار به اندازه نیاز آب  و پودر پولیش SP85 SCP (اس پی ۸۵ Polishing powder scp ) اضافه کنید تا حالت دوغابی آن حفظ شود.

محل مورد نظر را شستشو دهید.

اگر پس از انجام این مراحل، لکه روی سنگ از بین رفت و محو شد، پس تمام لکه را  به این روش از بین ببرید.

 

اگر تاثیری بر روی سنگ نداشت و آسیب وفرسودگی سنگ بیشتر بود، مراحل زیر برای از بین بردن لکه سنگ شما مناسب است.

در این روش ابتدا باید سنگ را به صورت دستی ساب دهید زیرا مواد اسیدی در منافذ سنگ نفوذ کرده و به بافت سنگ آسیب رسانده است، بنا به این دلیل سطح سنگ زبر شده است و باید سطح را صیقل کنیم.

  • ابتدا باید سمباده کاغذی (ترجیحا سمباده رنگ مشکی) در گریت های۲۲۰، ۴۰۰، ۸۰۰ و ۱۵۰۰ را تهیه کنید.
  • با سمباده کاغذی شماره ۲۲۰ لکه مورد نظر را ساب دهید. سپس با سمباده ۴۰۰، خش سمباده ۲۲۰  را بردارید. پس از آن با سمباده ۸۰۰ خش سمباده قبلی و با سمباده شماره ۱۵۰۰ خش سمباده شماره ۸۰۰ را بردارید. نکته قابل ذکر این است که در هر مرحله از سمباده کشی، مساحت بیشتر را صیقل کنید تا ساب یک دست شود.
  • مقدار کافی ازپودر پولیش SP85 SCP (اس پی ۸۵ Polishing powder scp ) را روی سطح ریخته و مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا حالتی دوغابی شکل بدست آید.
  • سپس پد پولیش ۱۰ سانتی scp (polishing pad 10cm) یا پارچه نمدی را روی آن قرار داده و شروع به پولیش دادن سطح کنید (منظور آنکه دوغاب را بر روی سنگ مالش دهید).

  • همزمان با پیشرفت کار به اندازه نیاز آب و پودر پولیش SP85 SCP (اس پی ۸۵ Polishing powder scp ) اضافه کنید تا حالت دوغابی آن حفظ شود.
  • دستورالعمل فوق الذکر را به دفعات تکرار کنید تا براقیت مورد نظر بر روی سنگ بدست آید و سنگ مثل روز اول تمیز شود.
  • بعد از اتمام کار، سطح به وسیله صابون سنگ، (استون سوب، stone soap) و پد سفید شستشو شود.
  • ۲۰ الی ۴۰ میلی لیتر صابون سنگ استون سوپstone soap scp  را در ۱۰ لیتر آب مخلوط کنید. محلول را با استفاده از یک دستمال تمیز بر روی سطحِ سنگی پخش کنید؛ سپس با تی، محلول اضافه را از روی سنگ جمع کنید و پس از آن سطح را کامل با آب خالص آبکشی کنید.

صابون سنگ استون سوپstone soap scp  باعث میشود سطح سنگ آبگریز شود تا دیگر به راحتی لکه ای بر روی سنگ ایجاد نشود.

 

 

حالا شما سنگی تمیز و پاکیزه دارید و میتوانید لذت ببرید.